Alles over referrals
De term referral komt op het gebied van geld verdienen op internet regelmatig voor. Met name bij spaarprogramma’s is het een veelgebruikte term. Referrals werven is een vorm van simpel geld verdienen aangezien je op deze manier veel én op de automatische piloot geld kunt verdienen.
Een referral is een lid van een spaarprogramma dat door toedoen van een ander lid van datzelfde spaarprogramma is aangebracht. Referrals werven is interessant door de vergoeding die spaarprogramma’s koppelen aan het aanbrengen van nieuwe leden en daardoor is het werven van referrals populair.
99% van de spaarprogramma’s biedt de mogelijkheid om geld te verdienen met het aanbrengen van referrals. Spaarprogramma’s bieden deze mogelijkheid zodat bestaande leden de promotionele activiteiten voor het spaarprogramma in kwestie gaan uitvoeren. De leden die proberen om referrals aan te brengen, doen dat omdat zij daar een vergoeding voor ontvangen.
Piet is lid van het spaarprogramma NuCash. Piet heeft op de website van NuCash gelezen dat het aanbrengen van een actief lid 2,- euro oplevert. Piet is goed bevriend met Kees en denkt dat hij geld verdienen op internet ook interessant zal vinden. Piet stuurt Kees een e-mailtje met informatie, zijn ervaringen en een aanmeldlink, die voorzien is van zijn eigen, unieke link (officiële term: referrallink).
Kees ontvangt de e-mail en komt tot de conclusie dat geld verdienen met NuCash interessant is en hij besluit zich aan te melden. Kees is nu de referral van Piet en Piet zal daar op korte termijn een vergoeding voor ontvangen. Piet heeft er immers voor gezorgd dat Kees lid is geworden en dat wordt door alle spaarprogramma’s beloond.
Referrals werven is niet moeilijk, maar je dient wel enkele tips in acht te nemen. Op een rijtje:
– Werf alleen referrals voor betrouwbare spaarprogramma’s
– Gebruik altijd je eigen, persoonlijke referrallink (zodat het spaarprogramma het nieuwe lid aan jouw account kan toekennen).
– Werf alleen referrals op plekken waar mensen een extra zakcentje kunnen gebruiken. Het plaatsen van jouw banner op een website over villa’s zal minder opleveren dan het plaatsen van een banner op een website die over uitkeringen gaat.
– Denk goed na over welke spaarprogramma(‘s) je gaat promoten. Grote en bekende spaarprogramma’s hebben al veel leden, bij de wat onbekendere spaarprogramma’s is de kans op succes groter.
– Als je de gelegenheid krijgt om jouw favoriete spaarprogramma te promoten, benut deze dan. Plaats een link in jouw onderschrift op fora en vertel jouw vrienden over de mogelijkheden op Facebook, Twitter en Hyves.